Strona DZN - Artykuły: [PL] Jak zmienić obrazki ładowania oraz podglądu mapy? Ta strona używa plików cookies w celu ulepszenia funkcjonalności.
in english
Historia SVN: 2223
2223: tom: Groby polskie i niemieckie
2222: tom:
2221: tom:
(Odczytano: czw, 2 kwi 2015, 21:15:01 CEST)
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Aby założyć konto, skontaktuj się z Archerem

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ankieta
Najlepsza gra z serii Battlefield?

Battlefield 1942

Battlefield 1942

Battlefield 1942

Battlefield 1942

Battlefield 1942

Battlefield 1942

Random Photo
wz34 na stole
wz34 na stole
FH Polish Mappack

[PL] Jak zmienić obrazki ładowania oraz podglądu mapy?
Wymagania:
-> Narzędzia do modów BF1942.
-> Program graficzny (np. Gimp lub Photoshop jeśli masz) z obsługą formatów TGA (do obraków ładowania) oraz DDS (do tzw. thumbnail'a, czyli "obrazka przy wyborze mapy") (plugin DDS do gimpa znajdziesz tutaj)

Teoria:
Wypakujemy archiwum .rfa w którym siedzi mapa na pulpit. Do naszej kopii dodamy nowe obrazki, a także poinformujemy o tym grę modyfikując odpowiednie skrypty. Następnie spakujemy mapę z powrotem.

Procedura (zakłada że twoja mapa nazywa się "My_Berlin"):
0. Zrób kopię zapasową pliku Battlefield 1942/Mods/Bf1942/Archives/Bf1942/Levels/My_Berlin.rfa, zapisz gdzieś poza katalogiem BF.
1. Przygotuj swoje obrazki:
-> Obrazek ładowania w wymiarach 800x600 lub 1024x768 itp, zapisać w formacie tga. Jeśli używasz gimpa, przy zapisie wybierz dolny lewy róg. Zakładam, jest zapisany na pulpicie jako berlin_load.tga.
-> Obrazek podglądu musi mieć wymiary 128x128, ponadto dolne 34px muszą być przezroczyste (tj. wszystko poniżej 94 piksela włącznie musi być przezroczyste (nie białe, nie czarne) (patrz screen). Koniecznie nazwij go thumbnail.dds, przy zapisie wybierz kompresję DXT-1 (aka. BC1), bez mipmap, zapisz na pulpicie
2. Z narzędzi do modów uruchom WinRFA, otwórz swoją mapę (Battlefield 1942/Mods/Bf1942/Archives/Bf1942/Levels/My_Berlin.rfa), kliknij extract->all i wybierz pulpit.
3. na pulpicie wejdź w katalog bf1942/levels/My_Berlin/menu i skopiuj tam swój thumbnail.dds, podmieniając istniejący. Do tego samego katalogu wgraj też swój berlin_load.tga
4. Będąc dalej w katalogu Menu, za pomocą notatnika lub innego ulubionego edytora tekstu, otwórz plik init.con
5. W tymże pliku linijkę:
game.setLoadPicture [cośtam]

zamień na
game.setLoadPicture ../../bf1942/levels/My_Berlin/Menu/berlin_load.tga

My_Berlin zamień na dokładną nazwę swojej mapy, taką jak nazywa się katalog w bf1942/levels//Menu
Zapisz plik
6. Z powrotem do WinRFA, kliknij pack->directory, wybierz katalog bf1942 na pulpicie (to jest bardzo ważne, chcesz spakować katalog bf1942, a nie sam bf1942/levels/My_Berlin!). Zapisz jako Battlefield 1942/Mods/Bf1942/Archives/Bf1942/Levels/My_Berlin.rfa

Częste problemy:
-> Jeśli gra się nie uruchamia, to znaczy że źle spakowałeś mapę (patrz krok 6.), lub zrobiłeś kopię mapy, ale zapisałeś ją w katalogu dostępnym dla BF (krok 0).
-> Jeśli obrazek ładowania jest do góry nogami, zmień opcję zapisu tga w kroku 1. (Jeśli zapisywałeś dolny-lewy to zapisz jako górny-lewy.)
-> Jeśli obrazek podglądu ma czarny/biały/etc. pasek na dole wychodzący z okienka, to znaczy że nie nie zrobiłeś przezroczystości w kroku 1 (patrz screen)
-> Jeśli obrazek podglądu jest bardzo niewyraźny, to znaczy że zapisałeś go z mipmapami zamiast bez nich w kroku 1.

Screen:
Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Nick:

Kod potwierdzający:


Wpisz kod potwierdzający:

Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?