DZN Website - News: Space Mod Update 08.02.2010 This website uses cookie files to provide enhanced functionality.
po polsku
Login
Username

Password



Forgotten your password?
Request a new one here.
Ankieta
The best game in Battlefield series?













Random Photo
test renderu wz34
test renderu wz34
FH Polish Mappack

Space Mod Update 08.02.2010
Space Mod

Jak wygląda fabuła?

Ogólny zarys przedstawia się tak: w niezbyt odległej przyszłości ma miejsce przełomowe wydarzenie w nauce. W jego skutek przypadkowo wykryta zostaje wielka flota Obcych zmierzająca w stronę Ziemi. Ludzie próbują szybko zbudować obronę, lecz pierwsza fala ataku przybywa za wcześnie. Ziemia musi dokończyć budowę flotę obronnej pod ciągłym atakiem tajemniczych Obcych.

Co już zrobiliśmy?

Obecnie dysponujemy modelami 3D większości myśliwców Ziemskich, wszystkie są w pełni grywalne, choć niektórym brakuje jeszcze pełnej funkcjonalności. Myśliwce startują ze statycznego modelu lotniskowca, który "pożyczyliśmy" z innej gry. Po mapie lata też lotniskowiec Obcych, ale na razie tylko jako zniszczalny model. Wszystkie statki nie mają jeszcze tekstur. Oto krótki opis tego co mamy:

Złom: statek używany przez Ziemską armię na długo przed inwazją obcych. Nie jest w stanie dorównać Najeźdźcy i będzie używany tylko w pierwszych bitwach. Później może się pojawiać tylko w charakterze rezerwy, możliwy wariant z lepszym uzbrojeniem (modyfikacja polowa.) Model zrobił Ulti, później zepsuł go Archer

Myśliwiec: Ciężki myśliwiec zapewniający Ziemi panowanie w "powietrzu". Jest szybki, zwinny, dobrze uzbrojony i wyposażony w osłony. Autorem modelu jest Ulti.

Bombowiec: Wielki myśliwiec przeznaczony do walki z okrętami przeciwnika. Jest skuteczniejszy od odpowiednika Obcych, ale za to powolny i słabo wyposażony do walki z czymkolwiek innym. Model zrobił Ulti.

Eksterminator: Myśliwiec Obcych przeznaczony do eliminacji innych myśliwców. Jest słabiej uzbrojony od odpowiednika Ziemian, ale szybszy i bardziej zwrotny. Model zrobił Ulti.

Lotniskowiec: Gigantyczny okręt Obcych służy jedynie do wysyłania ogromnych ilości myśliwców. Co prawda nie jest wyposażony w osłony, ale liczne wieżyczki z wachlarzem rozmaitych broni czynią z niego wymagającego przeciwnika w każdej sytuacji taktycznej. Autorem modelu jest Ulti.

Osłony: Część pojazdów będzie wyposażona w osłony. Jest to system 4 niezależnych tarcz pochłaniających energię i zdolnych do regeneracji. Osłony działają niezależnie, co znaczy że przyjęcie strzału na przednią osłonę nie wpłynie w żaden sposób na tarczę tylną. Na screenie prototyp osłon zainstalowany w ziemskim myśliwcu. Nad tarczami pracuje Archer.

Nad czym pracujemy?

W tej chwili skupiamy się na wyprodukowaniu pierwszej grywalnej mapy. Będzie ona względnie niewielka i będzie dość typowym scenariuszem: bitwa lotniskowca Obcych z niewielką flotą Ziemian. W ramach tego powstają myśliwce obcych. Mamy kilka możliwych podejść do stworzenia okrętów Ziemskich, na razie wszystkie rozważamy. Chcemy też przystosować AI z Bf1942 do naszych potrzeb (obsługa automatycznych wieżyczek), lecz w chwili obecnej nie osiągnęliśmy zbyt dużo, z wyjątkiem odkrycia ciekawych komunikatów o błędach w BF :)

Na deser mamy dla Was wózek z torpedami - takie pojazdy będą obecne na ziemskich okrętach. Ich zadaniem jest pilnowanie, aby myśliwcom nie zabrakło amunicji, a zwłaszcza torped zwalczających okręty Obcych.

Ave!

What's the story?

In general description: in the near future, a great scientific breakthrough occurs. As a consequence, a huge alien fleet is accidentaly detected approaching the Earth. Mankind is hastily trying to set up defenses, however the first attack wave arrives too soon. The Earth has to put together a defense fleet, while under constant attack by the mysterious Aliens.

What's done?

At the moment we've finished 3D models of the greater part of Earth fighters. They're all playable, with more advanced features coming soon. Earth Fighters take off from a static carrier model we "borrowed" from another game. A destroyable Alien Carrier is flying around the map on autopilot. There are no textures made for any of our models. Here's a quick look on what we have:

Junk: This fighter was used by the Earth Fleet long before the invasion and is generally outdated. it will be used only in the few first battles, later serving as a reserve, probably with updated weapons (field modification). The model was made by Ulti, later broken by Archer.

Fighter: Heavy fighter assures Earth supremacy in Space. It's fast, agile and equipped with defense shields. 3D model was made by Ulti.

Bomber: This huge fighter is made for destroying enemy's capital ships. It's more efficient than it's Alien counterpart, but slow and poorly equipped for fighting anything else. 3D model by Ulti.

Exterminator: Created solely for the purpose of destroying other fighters, this Alien Fighter is somewhat less armed than the Earth Fighter. However, it's faster and more agile. 3D model made by Ulti.

Carrier: This Gigantic Alien vessel is designed purely for deploying large number of fighters. Although it's not equipped with shields, it's numerous turrets with great variety of weapons make the Carrier a demanding opponent in any tactical situation. 3D model by Ulti.

Shields: Some vehicles will come equipped with rechargeable defense shields. It's an array of 4 independent energy absorbing screens. They work independently, which means taking a hit on your front shield won't damage the aft shield. The screenshot above presents prototype shields installed in an Earth Fighter. Defense Shields are made by Archer.

What are we working on?

At the moment we are concentrating our efforts towards releasing the first playable map. It will be small and covering a typical scenario: battle between a small Earth fleet and an Alien Carrier. To this end we're creating 3D models of Alien fighters. We are considering few concepts of the Earth capital ships, but nothing is decided on yet. We also want to adapt Battlefield's AI to our purposes (like the automated turrets), but the we've achieved nothing yet. Except discovering some funny error messages in the game :)

Last, but not least, Ulti has recently made a torpedo supply car. Such vehicles will be present on some Earth Starships. Their purpose is to keep the fighters supplied with ammunition, especially with anti-starship torpedoes.

Ave!

Comments
No Comments have been Posted.
Post Comment
Name:

Validation Code:


Enter Validation Code:

Ratings
Rating is available to Members only.

Please login or register to vote.

No Ratings have been Posted.